Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
 Titel: Oude Struweler in nieuwe wijnzak
BerichtGeplaatst: 11 Jul 2010, 13:23 
Newbie
Gebruikers-avatar

Heel wat bekende mensen hier. Hopelijk is fruit en kleinfruit hier ook toegelaten, want daar hou ik me voornamelijk mee bezig. Zoveel mogelijk biologisch, al is dat niet altijd helemaal mogelijk.
In mijn nieuw struweel staan vooral:
Canadese druifjes, Duindoorn, Boksdoorn, Kaki, Zilverbes, Zwarte granaatappel, Kiwibessen, Ashwaganda, Witte, rode, zwarte, welruikende Ribes, Josta, Blauwbes, Vijgen, Jeneverbes, Viburnum trilobum, Dwergkwee, Malus Sylvestris, Amelanchier, Pecannoten, diverse prunussen waaronder Prunus maritima, Honingbes Lonicera, Gooibessen, Japanse Wijnbes en veredelde Dormanred, Veenbes, Fram en braambozen, Vossenbessen, Kersen, Zyziphus jujube, Winter Bergamotte peren, Gele kornoelje, wilde en gewone Mispel, Kankerbossie, kruipbraam, Karmozijnbes, bosaardbei, Ginkgo biloba, Appelbes Aronia, Zaadvenkel, Kruisbes Worcester, Schisandra chinensis, kleine kiwi diverse soorten, bloed appel en bloedpeer.
Buiten voornoemden ook een massa (on?)kruiden, Robinia opslag, en talrijk onbekend spul, dat zich tracht te handhaven tav mij en mijn aanplantingen.
Water pomp ik handmatig vanuit een spoorwegbeekje. De samenstelling van de grond is zeer slecht, want dit struweel van ongeveer 1200 M2 huur ik van de belgische spoorwegen en die voerden er in de loop der tijden allerlei rommel op aan, vermengd met spoorwegballast, en zaaiden er gras op. Wat er dus groeit moet zeer sterk zijn en een plantgat moet zeer groot en degelijk gevuld worden, anders wordt het niets.
Het is dus letterlijk "in de grond keuteren", sinds enige jaren.
Toch begin ik van een en ander oogst te krijgen, al zijn dat geen bakken.
Beste groeten

vriendelijke groeten,

Gaardenier

Profiel  

Titel: Re: Oude Struweler in nieuwe wijnzak
BerichtGeplaatst: 13 Jul 2010, 21:06 
Beheerder

Hallo Gaardenier!

Eerst en vooral van harte welkom op het forum! Fruit en kleinfruit zijn hier zeker toegelaten.
Wat een groot assortiment heb je! Voel je vrij om je kennis of foto's met ons te delen.
Als je vragen hebt mag je die gerust stellen! Andere forumleden zullen graag hun kennis met je delen.

Groetjes,
Charie

Profiel  

Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zomertijd ]